Dialog A. Welcoming a Guest.
Scene: A guest (G) steps into the hotel. A doorman (D) and a bellman (B) welcom him at the antrance to the hotel.
D: Good morning, sir. Welcom to our hotel. G: Thank you. B: Good morning, sir. I’ll help you with your baggage. G: Thank you. B: The Reception Counter is just over there. This way, please. (After the guest checks in at the counter, the bellman shows his room. G: Thank you. B: This way, please. Did you have a good trip, sir? G: Oh, it’s very tiring. What I want now is to have a hot bath and then have a good sleep. B: I’m sorry to hear that. Room 908 is spacious and cosy. I’m sure you’ll have a good rest there. G: That’s nice. B: Here we are, sir. Room 908. (He opens the door). You first, sir.
Hội thoại A: Đón khách.
Bối cảnh: Một người khách (G) bước vào khách sạn. Một người gác cửa (D) và một người hầu phòng (B) đón khách tại cửa khách sạn.
D: Xin chào ông. Mời vào khách sạn. G: Cảm ơn. B: Xin chào ông. Tôi có thể mang hành lý giúp ông. G: Cảm ơn. B: Quầy tiếp tân ở đằng kia. Đi đường này, thưa ông. (Sau khi khách kiểm tra tại quầy, người hầu phòng chỉ phòng cho khách.) B: Bây giờ tôi sẽ đưa ông lên phòng. G: Cám ơn. B: Làm ơn đi lối này. Ông có một chuyến du lịch vui vẻ chứ? G: Vâng, nhưng rất mệt. Bây giờ tôi chỉ muốn tắm nước nóng và ngủ một giấc. B: Tôi rất tiếc khi nghe điều đó. Phòng 908 rất rộng và thoải mái. Tôi chắc rằng ông sẽ nghỉ ngơi thoải mái ở đó. G: Rất tốt! B: Thưa ông, đây là phòng 908. (Anh ta mở cửa) Xin mời, thưa ông.
Dialog B: Seeing a Guest Off
Scene: Miss Smith has checked out. She has three pieces of baggage. A bellman comes to help her.
B: Good afternoon, madam. May I helps you with your bags? G: Could you call a taxi for me? I have just checked out. B: Yes. Where to, madam? G: The airport. B: One moment, Please. (A few minutes later) B: Sorry to have kept you waiting, madam. The taxi is waiting for you at the main entrance. G: Thank you. Would you please take my baggage out to the taxi? B: Certainly, madam. (The bellman puts all the bags into the boot.) B: There are three pieces in all. Is that correct, madam? G: Yes. You are right. (The bellman opens the door of the car.) B: Please. G: Thank you very much. B: It’s my pleasure, madam. Hope to see you again. Good-bye and have a nice trip. G: Good-bye.
Hội thoại B: Tiễn một người khách.
Bối cảnh: Cô Smith thanh toán tiền phòng. Cô ta có bâ gói hành lý. Người hầu phòng đến giúp cô ta.
B: Xin chào cô. Tôi có thể giúp cô xách mấy cái giỏ của cô được không? G: Ông có thể gọi một chiếc Taxi cho tôi được không? Tôi vừa mới trả lại phòng. B: Vâng. Cô đi đâu? G: Sân bay. B: Làm ơn đợi trong giây lát (Một vài phút sau đó) B: Xin lỗi đã để cô chờ. Taxi đợi cô ngoài cổng chính. G: Cảm ơn. Làm ơn đưa những thứ hành lý của tôi ra xe taxi được không? B: Chắc chắn là được. (Người hầu phòng để tất cả hành lý vào thùng xe). B: Có ba gói hành lý trong đó. Có đúng không thưa cô? G: Vâng, đúng rồi. (Người hầu phòng mở cửa xe hơi). B: Xin mời. G: Cám ơn nhiều. B: Thưa cô, đây là bổn phận của tôi. Hy vọng gặp lại cô. Tạm biệt và chúc cô một chuyến đi thật vui. G: Tạm biệt.
Thời gian làm việc 24/7
Address: 128 Phan Đăng Lưu, P.3, Q. Phú Nhuận, Tp. HCM
Tel: (08) 38455957 -Hotline: 0987746045 – 0909746045
Email: idplanguage@gmail.com
Website: www.idplanguage.com