Top 18 # Xem Nhiều Nhất Giáo An Dạy Tiếng Anh Lớp 2 / 2023 Mới Nhất 12/2022 # Top Like | Maytinhlongthanh.com

Tìm Cô Giáo Dạy Kèm Lớp 2 Môn Toán / 2023

Cô Giáo Dạy Kèm Lớp 2. Tìm gia sư dạy kèm lớp 2 tại nhà là nhu cầu ngày một gia tăng hiện nay tại thành phố Hồ Chí Minh. Ba tháng nghỉ hè khiến kiến thức của các cháu bị hổng, việc học bị gián đoạn và tiếp thu kiến thức trở nên xao nhãng. Chính vì vậy mong muốn tìm kiếm người kèm cặp trong quãng thời gian này là rất cao, đặc biệt người dạy là cô giáo. Nắm bắt cơ hội này, Trung tâm gia sư Thành Tài là địa chỉ giới thiệu các cô giáo dạy kèm lớp 2 chuyên tiểu học đang dạy tại trường học tại thành phố Hồ Chí Minh cho các quý phu huynh quan tâm.

Cô Giáo Dạy Kèm Lớp 2 Luôn Đặt Ra Yêu Cầu Tối Thiểu Cần Đạt Đối Với Học Sinh Lớp 2

Qua năm lớp 1 của bậc tiểu học, học sinh lớp 2 cần đạt những yêu cầu cơ bản sau:

Về môn Tiếng Việt:

– Đọc đúng và rành mạch đoạn văn: các cô giáo dạy kèm lớp 2 chia sẻ trung bình học sinh lớp 2 có khả năng đọc khoảng 50 tiếng/phút mới đạt yêu cầu.

– Viết bài đúng nét và nhanh: Với các bài viết chính tả, học sinh cần viết được khoảng 50 chữ/ 15 phút. Viết đúng và đều các từ, biết viết chữ in hoa.

– Đọc và hiểu về đoạn truyện, đoạn thơ: Các bé nhận biết được ý chính của đoạn văn, đoạn truyện. Biết cách kể lại nội dung câu chuyện và biểu đạt được ý kiến của mình về đoạn truyện đó.

Về môn Toán:

– Biết tính toán: cô giáo dạy kèm lớp 2 cho rằng học sinh Lớp 2 các em sẽ làm quen với các con số dưới 100, biết tính toán cộng trừ nhân chia trong phạm vi 100. Hiểu thế nào là các thành phần trong phép cộng, phép chia, phép trừ, phép nhân để tìm thành phần còn thiếu.

– Biết các đơn vị đo lường: Học sinh được làm quen với các đơn vị như đề-xi-mét, mét, lít, ki-lô-gam…Học về ngày giờ để biết cách xem ngày tháng.

C ần tìm cô giáo dạy kèm lớp 2 môn Toán-tiếng Việt-tiếng Anh-Luyện chữ đẹp tại nhà các quận TPHCM

Về môn Khoa học tự nhiên và xã hội:

– Biết các cơ quan trong cơ thể người: Học sinh cần phân biệt đâu là cơ quan vận động, cơ quan tiêu hóa…

– Biết giữ vệ sinh: Thông qua các hệ cơ quan, các bé cần biết giữ gìn vệ sinh ăn uống, vệ sinh cá nhân và vệ sinh nhà ở.

– Biết ngành nghề: Không chỉ nêu tên được các công việc của các thành viên trong gia đình, các em còn biết tên các nghề truyền thống ở địa phương.

Về các môn học khác:

– Biết vẽ, gấp các hình đơn giản

C ần tìm cô giáo dạy kèm lớp 2 môn Toán-tiếng Việt-tiếng Anh-Luyện chữ đẹp tại nhà các quận TPHCM

Tại Sao Cần Đến Cô Giáo Dạy Kèm Lớp 2?

Đảm nhận công việc gia sư cô giáo dạy kèm lớp 2hiện nay có thể là sinh viên hoặc giáo viên. Nhưng tại sao nhiều phụ huynh vẫn có mong muốn tìm gia sư là cô giáo để dạy kèm cho con em mình?

C ần tìm cô giáo dạy kèm lớp 2 môn Toán-tiếng Việt-tiếng Anh-Luyện chữ đẹp tại nhà các quận TPHCM

Yêu Cầu Đối Với Cô Giáo Dạy Kèm Lớp 2 Tại Trung Tâm Gia Sư Thành Tài

Để giúp học sinh đạt được những kiến thức cơ bản đó tại nhà, chúng tôi đưa ra các tiêu chí với cô giáo dạy kèm lớp 2 người dạy cần có những yêu cầu sau:

– Cô giáo có lý lịch rõ ràng về nhân thân và thành tích học tập, giảng dạy: Trước khi nhận về làm gia sư của trung tâm, giáo viên sẽ được trung tâm kiểm tra về CMND, thẻ sinh viên, bằng tốt nghiệp sư phạm.

Trước khi nhận lớp, gia sư sẽ xuất trình giấy tờ cho phụ huynh để đảm bảo sự minh bạch và rõ ràng.

– Cô giáo có chuyên môn và kỹ năng tốt để dạy kèm được lớp 2: Các cô giáo của trung tâm Thành Tài phần lớn đều tốt nghiệp chuyên ngành sư phạm tiểu học tại Đại học sư phạm nên vấn đề về kiến thức và nghiệp vụ sư phạm là điều cơ bản.

Không những thế với kinh nghiệm đứng lớp tại các trường sẽ giúp các cô giáo có phương pháp truyền đạt và làm quen với học sinh tốt.

– Cô giáo dạy kèm lớp 2 có phương pháp dạy phù hợp với từng đối tượng dạy: Mỗi cá nhân là một tính cách, khả năng khác nhau để cô giáo áp dụng những phương pháp dạy khác nhau.

C ần tìm cô giáo dạy kèm lớp 2 môn Toán-tiếng Việt-tiếng Anh-Luyện chữ đẹp tại nhà các quận TPHCM

Các Dịch Vụ Gia Sư Tại Nhà Khác Của Trung Tâm Gia Sư Thành Tài

– Gia sư Toán Lí Anh lớp 6 và 7

– Gia sư Toán Lý Hóa Anh các lớp 8 đến 12

– Gia sư Văn các lớp 6 đến 12

– Gia sư Anh các lớp 6 đến 12

– Gia sư dạy luyện thi tốt nghiệp, thi đại học, thi tuyển sinh vào lớp 10,…

– Gia sư dạy đàn Guitar, Piano, Organ, Ukulele tại nhà

– Gia sư tiểu học, rèn chữ, Toán, Tiếng Việt, tiếng Anh

– Gia sư luyện thi Ielts, Toeic,…

– Gia sư tin học văn phòng

– Gia sư tiếng Anh, tiếng Nhật, tiếng Hàn giao tiếp

TRUNG TÂM GIA SƯ THÀNH TÀI Hotline: 0961 765 913 – 0938 447 914 (Thầy Phương) Chúng tôi luôn hỗ trợ trong suốt quá trình học tập của con bạn

Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 2 / 2023

Giáo Trình Học Tiếng Trung Giao Tiếp, Giáo Trình Học Giao Tiếp Tiếng Trung, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Headway, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Hay Nhất, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Đi Làm, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp New Headway Tập 2, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Theo Chủ Đề, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Dạy Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Giao Tiếp Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Pdf, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Cấp Tốc, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Cơ Bản, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Hay, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Cơ Bản, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Tại Nhà, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Giao Tiếp, Download Giáo Trình Tiếng Anh Trình Độ B, Giáo Trình Học Tiếng Anh Mất Gốc, Giáo Trình Tiếng Anh Tự Học, Giáo Trình Học Tiếng Anh Là Gì, Giáo Trình Tiếng Anh Cấp 3, Giáo Trình Tiếng Hàn Sơ Cấp, Giáo Trình Tiếng Anh We Can!, Giáo Trình Tiếng Hàn, Giáo Trình Tiếng ê Đê, Giáo Trình Tiếng Anh Vus, Giáo Trình 50 Bài Tiếng Hàn, Giáo Trình Học Tiếng Anh Trẻ Em, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 3, Giáo Trình Tiếng Anh Cấp 2, Giáo Trình âm Vị Học Tiếng Anh, Giáo Trình Tự Học Tiếng ý, Mua Giáo Trình Tiếng Hàn, Mua Giáo Trình Tiếng Anh, Giáo Trình Học Tiếng Thổ Nhĩ Kỳ, Giáo Trình Tiếng Anh Pet, Giáo Trình Tiếng Anh Pdf, Giáo Trình Tiếng Anh ôn Thi Đại Học, Giáo Trình Tiếng Anh ôn Thi Cao Học, Giáo Trình Học Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh Mỹ, Giáo Trình Tiếng Anh More, Giáo Trình Tiếng Anh Trẻ Em, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 2, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 6, Giáo Trình Học Tiếng Lào, Giáo Trình Tiếng Anh Trẻ Em Hay, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Sơ Cấp, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Cơ Bản, Giáo Trình Học Tiếng Hoa, Giáo Trình Học Tiếng Hàn, Giáo Trình Học Tiếng Anh Tại Nhà, Giáo Trình Học Tiếng Anh ở Nhà, Giáo Trình A Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh Sơ Cấp, Giáo Trình Học Tiếng ý, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Tại Nhà, Giáo Trình ôn Thi Cao Học Môn Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh 1 Đại Học, Giáo Trình Tiếng Anh 10, Giáo Trình Học Tiếng Đức Cơ Bản, Giáo Trình Tiếng Anh 12, Giáo Trình Tiếng Anh 123, Giáo Trình Tiếng Anh 123 Lớp 10, Giáo Trình Tiếng Anh 2, Giáo Trình Tiếng Anh 3, Giáo Trình Tiếng Anh 4, Giáo Trình Tiếng Anh 1, Giao Trinh Tieng Anh, Giao Trinh Tieng Anh Lop 8, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Qua âm Hán, Giáo Trình ôn Thi Đại Học Môn Tiếng Anh, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 1, Giáo Trình Học Tiếng Đức, Giáo Trình ôn Thi Tiếng Anh B1, Giáo Trình Học Tiếng Séc, Giáo Trình 60 Bài Tiếng Hàn, Giáo Trình Học Tiếng Đức A1, Giáo Trình Học Tiếng Anh Cơ Bản, Giáo Trình Ngữ âm Tiếng Anh, Giáo Trình Tự Học Tiếng Anh ở Nhà, Giáo Trình Ngữ âm Học Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh 11, Giáo Trình Tiếng Anh B, Giáo Trình Tiếng Anh B1, Giáo Trình Tiếng Anh B2, Giáo Trình Học Tiếng Đức Căn Bản, Giáo Trình Tiếng Anh Bậc Đại Học, Giáo Trình Tiếng Anh A2, Giáo Trình Tiếng Anh Bé, Giáo Trình Học Tiếng Đức A2, Giáo Trình Tiếng Anh Abc, Giáo Trình Tiếng Anh A1, Giáo Trình Tiếng Anh A, Giáo Trình Tiếng Anh 5, Giáo Trình Tiếng Anh 6, Giáo Trình Tiếng Anh 7,

Giáo Trình Học Tiếng Trung Giao Tiếp, Giáo Trình Học Giao Tiếp Tiếng Trung, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Headway, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Hay Nhất, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Cho Người Đi Làm, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp New Headway Tập 2, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Theo Chủ Đề, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Văn Phòng, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Dạy Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Giao Tiếp Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Pdf, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Cấp Tốc, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Cơ Bản, Giáo Trình Tiếng Anh Giao Tiếp Hay, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Cơ Bản, Giáo Trình Học Tiếng Anh Giao Tiếp Tại Nhà, Giáo Trình Học Tiếng Hàn Giao Tiếp, Download Giáo Trình Tiếng Anh Trình Độ B, Giáo Trình Học Tiếng Anh Mất Gốc, Giáo Trình Tiếng Anh Tự Học, Giáo Trình Học Tiếng Anh Là Gì, Giáo Trình Tiếng Anh Cấp 3, Giáo Trình Tiếng Hàn Sơ Cấp, Giáo Trình Tiếng Anh We Can!, Giáo Trình Tiếng Hàn, Giáo Trình Tiếng ê Đê, Giáo Trình Tiếng Anh Vus, Giáo Trình 50 Bài Tiếng Hàn, Giáo Trình Học Tiếng Anh Trẻ Em, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 3, Giáo Trình Tiếng Anh Cấp 2, Giáo Trình âm Vị Học Tiếng Anh, Giáo Trình Tự Học Tiếng ý, Mua Giáo Trình Tiếng Hàn, Mua Giáo Trình Tiếng Anh, Giáo Trình Học Tiếng Thổ Nhĩ Kỳ, Giáo Trình Tiếng Anh Pet, Giáo Trình Tiếng Anh Pdf, Giáo Trình Tiếng Anh ôn Thi Đại Học, Giáo Trình Tiếng Anh ôn Thi Cao Học, Giáo Trình Học Tiếng Anh, Giáo Trình Tiếng Anh Mỹ, Giáo Trình Tiếng Anh More, Giáo Trình Tiếng Anh Trẻ Em, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 2, Giáo Trình Học Tiếng Anh Lớp 6, Giáo Trình Học Tiếng Lào, Giáo Trình Tiếng Anh Trẻ Em Hay,

Tài Liệu Trọn Bộ Giáo Án Tiếng Anh Lớp 2 Giáo Trình First Friend 2 / 2023

First friends 2 Form: 2 Period: 3 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 1 ( page 4 ) I/ Objectives: – Students will be able to greet, introduce someone and themselves. – Knowledge: + Vocabulary: Welcome back + Pattern: Hello, I’m………. II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, Teacher’s card – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Sing a song ” Hello teacher” II/ Presentation: (28′) – The characters Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have the class sing – Greeting – Sing – Introduce the charaters by using Teacher’s card : Tess, Baz, Adam and Mrs Woodward. – Listen and repeat – Have students open their book on page 4. – Introduce the characters: Mrs Woodward, Baz, new boy and the class. – Play the recording for students to listen all the way through. – Play the rocording, pause after each phrase for students to repeat. – Call some students repeat – Open the book 1/ Listen and say: 2/ Say and do: 1 – Listen – Listen – Listen and repeat – Repeat First friends 2 – Ask students to say what Mrs Woodward said. – Use the Vietnamese to explain for students to understand. – Guide students to practise with their own name. – Call some students go to the front to say. – Say: ” Hello” – Have students greet and introduce themselves. – Greet and introduce – Ask students to practise the words and pattern they have just learnt, repare the next part. – Practise and repare the next part – Listen – Practise – Say – Extention: ” Hello, I’m…………….” III/ Home work: ( 2′) 2 First friends 2 Form: 2 Period: 4 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 2 ( page 5) I/ Objectives: – Students will be able to know all days of a week, to recognize the sounds some words in English. – Knowledge: + Vocabulary: Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, cards – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Days II/ Presentation: ( 28′) 1/ Listen and say: – Days: Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Ask students to say the days of a week in Vietnamese. – Greeting – Say – Ask students to open their book on page 4 – 5 . – Introduce the days of a week in English.( using cards) – Write them on the board. – Play the recording and point the the words on the board. – Play the recording, pause after each word for students to repeat and point to the words on their book. – Have the class repeat several times. – Have students repeat in goups – Call sonme students to repeat – Open the book 2/ Sing: 3 – Listen – Look at the board – Look and lsten – Listen, repeat and point – Repeat – Repeat in groups – Repeat First friends 2 – Introduce the song about days of week. – Play the recording – Play again, pause after each line for students to sing. – Ask students to sing and point to the days on their book. – Have the class know: This is the song about the day when Baz go to school, it’s Monday. – Listen – Have students sing the song with the day in present. – Sing – Ask students to practise the words, sing the song they have just learnt, review the next part. – Sing, repare the next part – Listen carefully – Listen and sing – Sing and point – Listen – Extention: III/ Home work: ( 2′) 4 First friends 2 Form: 2 Period: 5 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 3 (page 6) I/ Objectives: – Students will be able to say the alphabet ( the letters, the sounds and the words with them). – Knowledge: + Vocabulary: apple, bird, cat, dates, elephant, fig, girl, house, iguana, jump, kite, lion, moon II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, pictures – Students: books III/ Teaching steps: Contents 1/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Sing Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have students sing the song about the days of week. – Have students review the alphabet. – Greeting – Sing – Ask students to open their book on page 6. – Say the letter A, the sound /a/ and the picture with letter A. – Repeat steps with the other letter ( A – M). – Open the book – Say the alphabet II/ Presentation: ( 28′) 1/ Sing: – Have the class say ” A – M ” several times. – Call some students repeat. – Play the recording for students to listen all the way through. – Play again, pause after each 5 – Listen and repeat – Say the letters, the sounds and these pictures. – Say – Repeat – Listen – Listen and sing First friends 2 line for students to sing. – Ask students to sing and point to the letter on their book. – Call some students sing the song. – Sing and point – Sing 2/ Find: – Say the letter “C”, ask students – Say and point to say the sound and point to the word with “C” on their book. – Repeat with the other letters. – S1: write the letter – Ask some pairs go to the board. S2: say the sound and the word start with that letter II/ Home work: ( 2′) – Ask students to review the – Review the alphabet alphabet, sing the song they have and repare the next just learnt, review the next part. part 6 First friends 2 Form: 2 Period: 6 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 4 ( page 7) I/ Objectives: – Students will be able to say the alphabet ( the letters, the sounds and the words with them). – Knowledge: + Vocabulary: nut, octopus, Pat, queen, rabbit, seesaw, toes, umbrella, volcano, water, box, yo-yo, zebra. II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, pictures – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Play a game II/ Presentation: (28′) 1/ Sing: Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have students play a game about the alphabet. – Greeting – Play the game – Ask students to open their book on page 7. – Say the letter N, the sound /n/ and the picture with letter N. – Repeat steps with the other letter ( O – Z). – Open the book – Have the class say “A – Z” several times. – Call some students repeat. – Play the recording for students to listen all the way through. – Play again, pause after each line for students to sing. – Ask students to sing and point to the letter on their book. 7 – Listen and repeat – Say the letters, the sounds and these pictures. – Say – Repeat – Listen – Listen and sing – Sing and point First friends 2 – Call some students sing the song. – Sing – Say the letter “S”, ask students to say the sound and point to the word with “S” on their book. – Repeat with the other letters. – Ask some pairs go to the board – Say and point – Ask students to review the alphabet, sing the song they have just learnt, review the next part. – Review the alphabet and repare the next part 2/ Find: – S1: write the letter S2: say the sound and the word start with that letter III/ Home work: ( 2′) 8 First friends 2 Form: 2 Period: 7 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 5 ( page 8) I/ Objectives: – Students will be able to say and write the numbers ( 1 & 2) – Knowledge: + Vocabulary: one, two, bird, butterfly, elephant, iguana, lion, zebra II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, pictures – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Sing a song Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have the class sing the song about the days of week. – Greeting – Sing – Present the number by using number cards: + Show the number card “1”, read several times + Have the class repeat + Have students repeat in groups + Call some students read – Repeat steps with number “2”. – Write the number “1 and 2″ on the board, guide students how to write. – Ask students to open their book on page 8. – Point to the zebra and ask ” How many zebras?” – Listen II/ Presentation: (28′) 1/ Learn the number: 9 – Listen – Listen and repeat – Repeat – Read – Look at the board – Open the book – Answer: one First friends 2 – Point to the lions and ask ” – Answer: two How many lions?” – Have the class point to the – Point and say pictures and say. 2/ Listen and find: – Show the picture on page 8 on the boad. – Point to the animals to review the vocabulary by asking ” What this?” – Look at the picture – Look, listen and answer: bird, butterfly, elephant, iguana, lion, zebra – Listen – Explain the task that the students to do: listen and point to the animals. – Play the recording for – Listen students to listen all the way through. – Play again, pause after – Listen and point each line for students to point to the pictures. III/ Home work: ( 2′) – Ask students to review the numbers they have just learntand repare the next part. 10 – Review the number and repare the next part First friends 2 Form: 2 Period: 8 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 1: HELLO Lesson 6 ( page 9) I/ Objectives: – Students will be able to follow the story in English, improve the listening skill. – Knowledge: + Vocabulary: Saturday, Let’s play, Give me ….., kick, ball II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, ball, calendar – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Review th days of week Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Using calendar to review the days of week. – Show the ball, ” What’s this?”, then pretend kick the ball to review ” kick”. – Have students say the phrase ” Give me the…” – Greeting – Say the days of week – Ask students to open their book on page 9. – Show the picture page 9 on the board. – Point to the picture from 1 to 4. – Ask students some questions about the story: + Who are children? + What the day of week? + What are they doing?……. – Open the book – Guide students to listen – Listen – It’s a ball – Kick – Say II/ Presentation: (28′) 1/ Look and say: – Look at the picture – Look and listen – Listen and answer 2/ Listen: 11 First friends 2 the story: from the left to the right ( picture 1 to picture 4). – Play the recording for – Listen students to listen all the way through. – Play again, pause after – Listen again each picture for students to listen showly. – Ask students to say about – Say about the story the story in Vietnamese. 3/ Listen and act: – Replay the recording: The story: Tess: It’s Saturday Baz : Let’s play Tess: Give me the ball Baz: Kick, Adam. Kick! – Call some students repeat – Guide students to perform the story. – Listen and point to the words on the book. + The class repeat + Repeat in groups + Repeat – Perform the story – Have 3 students go to the front and act. – Go to the front and act: S1: Tess S2: Baz S3: Adam – Ask students to review the story they have just learnt and repare the next part. – Review and repare the new lesson. III/ Home work: ( 2′) 12 First friends 2 Form: 2 Period: 9 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 2: OUR SCHOOL Lesson 1 ( page 10 ) I/ Objectives: – Students will be able to recognize school things, places and someone – Knowledge: + Vocabulary: classroom, friend, music room, playground, sandbox, schoolbus, seesaw, teacher. II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, Teacher’s cards – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Sing a song ” Hello teacher” Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have the class sing – Show the picture on page 10, aks students: + Who are the boys? + Where are they? + What are they doing? – Greeting – Sing – Look and answer: – Introduce the vocabulary: classroom, friend, music room, playground, sandbox, schoolbus, seesaw, teacher. ( by using Teacher’s cards) – Have the class repeat – Call some students repeat – Have students open their book on page 10. – Play the recording for students to listen all the way through. – Listen + Baz, Sam + At school + Looking at the music room II/ Presentation: (28′) 1/ Listen and say: 13 – Listen and repeat – Repeat – Open the book – Listen First friends 2 2/ Say and do: – Play the rocording, pause – Listen and point after each word for students to point to the pictures on their books. – Replay, pause after each – Listen and repeat word for students to repeat. – Call some students repeat. – Repeat 2/ Listen and find: – Guide students to point to the correct picture while listening. – Say the words in random – Listen – Listen and point to the right picture on book. – Listen and point – Say, show the pictures , ask students to point to the pictures on their book. – Play the rocording, pause – Listen and point after each word for students to point to the pictures on their books. III/ Home work: ( 2′) – Ask students to review the words they have just learnt, repare the next part. 14 – Review the words and repare the next part First friends 2 Form: 2 Period: 10 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 2: OUR SCHOOL Lesson 2 ( page 11) I/ Objectives: – Students will be able to know how to ask and answer about someone, some school things. – Knowledge: + Vocabulary: boy, he, she + Patterns: What’s this? It’s ………… Who’s this? He’s/She’s…………….. II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, cards – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Play a game Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Say one word about school things or someone they have learnt and show a picture, if they are matching, students say “Yes”, if not, they say ” No”. – Greeting – Look, listen and say ” Yes” or ” No” – Ask students to open their book on page 11. – Introduce the characters: Sam, Baz, Mrs Brown. – Present the patterns: + What’s this? It’s …………… + Who’s this? He’s/She’…….. – Have the class repeat. – Call some students repeat. – Play the recording for students to listen all the way through. – Open the book II/ Presentation: ( 28′) 1/ Listen and say: 15 – Listen – Look and listen – Repeat – Repeat – Listen First friends 2 – Play the rocording, pause after – Listen and repeat each line for students to repeat. – Have students repeat several times. – Repeat 2/ Say and do: Sam: What’s this? Baz: It’s the music room. Mrs Bown: Hello, boys. Who’s this? Baz: He’s Sam. He’s my friends. Mrs Brown: Hello, Sam. I’m Mrs Brown, I’m the music teacher. – Extention: Classroom objects: pencil, chair, table,….. – Ask students how Mrs Brown – Answer: ” Hello” greet the boys. – Explain for students to know – Listen about “boy, girl, he, she”. – Guide students to take role play – Take role play: +S1: Sam +S2: Baz +S3: Mrs Brown – Have students take role play using their own names. – Take role play – Have students review some classroom objects, then practise the pattern: What’s this? It’s …… – Say Ask and answer III/ Home work: ( 2′) – Ask students to review the – Review the words , words and patterns they have just patterns and repare the learnt, repare the next part. next part 16 First friends 2 Form: 2 Period: 11 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 2: OUR SCHOOL Lesson 3 (page 12) I/ Objectives: – Students will be able to say the alphabet ( the letters, the sounds and the words with them). – Knowledge: The alphabet: A, B, C……….Z II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings – Students: books III/ Teaching steps: Contents 1/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Play a game Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have students play a small game: Say one letter in random, who say the sound of this letter first will get one point. – Greeting – Play a game – Ask students to open their book on page 12. – Show the alphabet on the board. – Have students look over the alphabet and pictures on their book. – Explain for students to know that they will play a game, their task is that they will point to the letter on their book while listening. – Play the rocording, model for students : /k/ C point to letter C. – Open the book II/ Presentation: ( 28′) 1/ Listen and point: The sounds and letters: /k/ C, /e/ E, /m/ M……. 17 – Look at the alphabet – Look – Listen – Look and listen First friends 2 – Play the rocording, pause after each letter for students to point. – Listen and point – Write letter M on the board, ask students to say the name and the sound. – Repeatsteps with the other letters. – Look and say 2/ Say: – Look and say – Extention: – Have student sing the song about the days of week. Days: Monday, Tuesday, Friday…. – Write the days of week on the board. Have students point to each letter and say. II/ Home work: ( 2′) – Ask students to review the alphabet, repare the next part. 18 – Sing – Point and say – Review the alphabet and repare the next part First friends 2 Form: 2 Period: 12 Date of preparation: Date of teaching: UNIT 2: OUR SCHOOL Lesson 4 ( page 13) I/ Objectives: – Students will be able to say the alphabet ( the letters, the sounds and the words with them). – Knowledge: + Vocabulary: review the words on Lever 1. II/ Teaching aids: – Teacher: book, recordings, pictures – Students: books III/ Teaching steps: Contents I/ Warm up: ( 5′) – Greeting – Sing ” Hello teacher” – Play a game Teacher’s activities Students’ activities – Greeting – Have students sing. – Show the pictures about school things and class room objects.Which team say more words, will get points – Greeting – Sing – Play the game ( Team A and Team B) – Draw an apple on the board and ask: What’s this? – Ask students to say the first letter in ” apple”. – Have students repeat. – Ask students to open their book on page 13. – Ask: + Point tothe girl next to the apple and ask: Who’s this? + The first letter in “Tess”. – Repeat steps with the other letters. – Look , listen and answer: It’s an apple. – The first letter is A II/ Presentation: (28′) 1/ Look and say: Pictures and letters: hand- h -/h/, insect – i – /i/ , coat- c 19 – Repeat – Open the book + She’s Tess. + “T” – Look and say First friends 2 – /k/, zebra – z – /z/, ……. 2/ Play the game: – Guide student to play the game: + Divide class into small groups, + Drop an eraser, it fall to one letter, studentspoint to the letter, say the name, the sound and the word with that letter. – Say one word, then write it on the board, ask students to say the first letter and its sound. – Play the game – Show the pictures about the school things, the classroom objects, ask students to say the first letter and its sounds. – Say the letter and the sound – Ask students to review the alphabet, repare the next part. – Review the alphabet and repare the next part + Play in groups + Say – Say – Extention: III/ Home work: ( 2′) 20

Giáo Án Tiếng Anh Lớp 2 Chương Trình Abc English / 2023

GIÁO ÁN TIẾNG ANH LỚP 2 CHƯƠNG TRÌNH ABC ENGLISH

Giaoan.link chia sẻ cùng bạn tập giáo án tiếng anh lớp 2 chương trình abc english. Mời các bạn tham khảo trong công tác giảng dạy.

Xem giáo án online



Tải giáo án

Download

Lesson 1 I. Aims – By the end of the lesson, sts can read and use the letter “Ai” and some words including “Ai’’ letter. – Develop sts’ speaking, listening, reading skills II. Language focus – Rain, train III. Teaching aids – Text book, lesson plan, board … IV. Procedure 1. Class organization – Greeting – Checking attendance 2. New lessonTeacher’s and students’ activities The content 1.Warm up ( mins) – T gets acquainted with sts – Introduce text book, work book, the ways to learn English 2. 2. Presentation ( mins) – T presents new words by using pictures – Sts listen, practice reading new words. I. New words – rain – train * Read and match – T guides sts read the word then match the word with the thing in the picture on page 6. – Sts read then do matching. T corrects. * Listen and read – T calls some sts read the poem then explains the meaning for sts. II. Read and match train

III. Listen and read Rain! Rain! Rain! When it rains. I cannot play With my train In the rain.

4. further practice ( mins) – T lets sts make the words with the ‘ai’ sound. Sts make the words individually in the text book. Tr_ _n r_ _n

UNIT 1: Ai Lesson 2 I. Aims – After the lesson, sts know some sentences including ‘’rain’’ and ‘’train’’ words – Develop sts’ writing, speaking skills. II. Language focus – Structures: I can see lots of rain He is playing with the train. III. Teaching aids – Text book, lesson plan, pictures … IV. Procedure 1. Class organization – Greeting – Checking attendance 2. New lesson Teacher’s and students’ activities The content 1. Warm up ( mins) – T lets sts play the game : Jumbled words – T divides the class into 2 groups – Sts works in groups to play the game. T calls two representatives of 2 groups go to the board to arrange the words Jumbled words Rina Airtn

Keys: rain, train 2. Practice ( mins) • Complete the sentences: – T gives out the sentences then has sts complete the sentences. – T has sts read the sentences which they have completed. • Let’s talk: – Sts look at the book and say *Complete the sentences:

*Let’s talk

3. Production ( mins) • Complete the crossword puzzle – Sts work in pairs to complete the crossword puzzle • Sing the song: It’s raining, It’s pouring – T lets sts listen the song two or three times then has them practice sing the song. • Complete the crossword puzzle

Từ khóa tìm nộ dung: giáo án tiếng anh lớp 2 abc, abc english 2.